Kurz stolničení
a profesionální obsluhy

KURZ STOLNIČENÍ

Proč se účastnit našeho kurzu stolničení?
Když vcházíme do restaurace, mělo by začít „divadelní představení“. Herci jsou všichni lidé v obsluze. Číšník, servírka, sommelier, hosteska, provozní restaurantu, jednoduše všichni ti, co přicházejí do přímého osobního kontaktu s hosty. Personál v kuchyni je samozřejmě pro restauraci stejně a neméně důležitý, avšak v tu dobu zaměstnanci kuchyně jsou schovaní za kulisami. Jistě z mediálního prostředí znáte nějakého vyhlášeného českého kuchaře, ale znáte, na první dobrou, nějakou známou tvář ze servisu, tedy z obsluhy? V zahraničí, alespoň v gastronomicky vyspělejších zemích (NSR, FRA, ITA) jsou vyhlašovány každoročně soutěže nejen pro nejlepší kuchaře, ale i pro číšníky (např. v Německu „Oberkellner des Jahres“). V ČR je to zatím pouze soutěž Sommelier roku.

Bohužel nemůžeme garantovat účastníkům našich kurzů stolničení, že se po absolvování stanou celebritou, ale předáme jim znalosti tzv. „staré školy“, kdy se stolničení dělalo o třídu výše než je tomu dnes a přidáme ještě nadstavbu v podobě bohatých zkušenosti z 3hvězdičkové michelinské Residenz Heinz Winkler.

V dnešní době máme mnoho kvalitních gastronomických podniků, které poskytují prvotřídní kulinářské zážitky, avšak ocenění michelinskou hvězdou v tuto chvíli hájí pouze dva české podniky. To není až zase tak dobrá vizitka pro naši krajinu. Stolování jde ruku v ruce se stolničením. Stolování, je umění ovládání vybraných způsobů u stolu, z pozice hosta. Stolničení, je umění kvalitní techniky obsluhy, z pozice obsluhujícího personálu.

Věřím, že všechen personál v obsluze ovládá pravidlo, že jídla pro jeden stůl se servírují z kuchyně najednou. Bohužel ani polovina restauračního personálu však netuší, že tzv. „debaras“ prázdných talířů ze stolu probíhá stejným způsobem, tedy talíře se ze stolu odnášejí až v momentu, kdy odloží příbor poslední host u stolu. Nikdy dříve. A tady se ihned pozná, který podnik má dobře proškolené zaměstnance v obsluze. Toto je jedna z nejčastějších chyb při stolničení i jinak dobrého podniku s vytříbenou kuchyní, ale na michelinskou hvězdu za obsluhu to nebude.

Pro koho je kurz stolničení určen?
Kurz stolničení je zaměřen na majitele, provozovatele a zaměstnance veškerých gastronomických provozů (HOTEL-RESTAURACE-KAVÁRNA), je též velmi vhodný a oblíbený u samotných pořadatelů formálních společenských akcí.

Co kurz vše obsahuje:
Účastníci kurzu stolničení si osvojí pravidla a znalosti techniky obsluhy, obeznámí se se specifiky nejčastěji pořádaných společenských akcí, jako je raut/rout, banket/gala dinner, recepce/reception, číše vína/coupe de champagne, soirée/soaré, matiné, koktejl, afternoon tea, brunch, tedy složenina dvou slov breakfast and lunch, atd. Základní znalosti ze světa sommelierství a práce baristy. Jak správně umět číst a vytvořit písemné pozvánky, uniformita (grooming) a dress code zaměstnanců v obsluze, vystupování a vyjadřování zaměstnanců, jak s hosty komunikovat. Je toho mnoho, ale věřte, stojí to za to.

Časový rozsah kurzu:
Kurz stolničení – teorie a praktické procvičení 3-4 hodiny.

Cíl kurzu:
Zdokonalení či osvojení znalostí v oblasti prvotřídního stolničení, umění příjemné a kvalitní obsluhy.

„Chovat se slušně a vybraně u stolu přeci nemusí jenom hosté.“ Ukažte jim, že i tak podceňované zaměstnání, jako je práce číšníka či servírky, lze vykonávat odborně, na vysoké úrovni, s noblesou, v každé situaci, v jakémkoliv prostředí.

✖︎

Kontaktní formulář

✖︎

Darujte kurz etikety

<i class="fa-solid fa-gift"></i>

Chcete darovat originální dárek?

Zobrazit celé
✖︎

Facebook kurzy-etikety.cz

✖︎

INSTAGRAM

✖︎

LINKEDIN