Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

V pořádku
Další informace

Všeobecná etiketa - Business etiketa

Pozdrav bývá nezřídka Vaše první vizitka.

Etiketa a Etika

Je obecně známou pravdou, že vliv a postavení není dobrým pomocníkem pro morálku.
Důležité ale je, za všech okolností být slušným člověkem.

Zatímco etiku, morálku Vás v našich kurzech bohužel nenaučíme, pravidla etikety, bontonu
či dobré mravy si můžete osvojit v jakémkoliv věku. Platí pouze, čím dříve, tím lépe.

Společenská pravidla a vybrané způsoby se dědí z generace na generaci již mnoho desítek let
ve psané či verbální formě. Dokonce již používáme odborný výraz „Stará dobrá škola“.

Dnešní doba je trochu chatrná na slušné chování, ale pokud nechceme být v centru nežádoucích pohledů
či sociálně vyloučeni ze společnosti, každý den je dobré na sobě pracovat. Jednou z nejlepších investic je investovat
do sebe samého, formou sebevzdělání. V oblasti etikety to platí dvojnásob. Navíc slušnost nic nestojí.

Čas se díky moderním technologiím výrazně zrychlil. Jsme k zastižení, pokud chceme, kdykoliv a skoro kdekoliv na světě.
Například při přijmutí telefonního hovoru jistě slyšíme zdvořilostní větu. „Dobrý den, mohu Vás na chvíli vyrušit?“
nebo
„Neruším Vás při nějakém jednání, mohu na Vás hovořit?“ To vše je etiketa a jedno z jejich nesčetných pravidel.

Mít vybrané způsoby zároveň svědčí o mentální vyspělosti daného jednotlivce.

Etiketa je též umění ovládat kultivovanost svého vyjadřování, mít dostatek společenského taktu,
ctít a uznávat pozitivní vzory a opravdové hodnoty člověka.

Kurz etikety je s mírnou nadsázkou obohacujícím elixírem a úlevou pro každého člověka.
Pomůže nejedné ženě, nejednomu muži s bezprostředností, bontonem, emotivností, empatií,
do jisté míry i etikou a mravy, s ohleduplností, tolerancí a samozřejmě úctou.

Etiketa oblékání

Oblečení je Vaší vizitkou.

Celkový vzhled, upravenost našeho oblečení je vizitkou každého jednotlivce ve styku s ostatními lidmi.
V nemalé míře vypovídá o našem vkusu a vážnosti, jakou společenské akci věnujeme.

Než se oblékneme na danou společenskou událost, musíme vzít v úvahu několik důležitých faktorů:

  • dress codeinformace
    jak máme být
    oblečení
  • místokde se akce
    pořádá
  • akceformální
    méně formální
  • denní dobapo 18:00 hodin
    již jinak
  • společnostoblečení úměrné společenskému postavení
  • věkoblečení
    úměrné věku

Etiketa stolování

Etiketa stolování aneb vybrané způsoby u jídelního stolu.

Dovolte nám podělit se s Vámi o pár zkušeností a rad, jak být mistrem etikety stolování
při pracovním obědě nebo při galavečeři ve Španělském sále na Pražském hradě.

Chcete stoupnout v kreditu u svých nadřízených či kolegů nebo zaujmout Vaše klienty
nejen jazykovou vybaveností a pracovními schopnostmi, ale i tím, že Vaše druhé Já je Bond,
James Bond vybraných způsobů stolování.

Víte například, při jaké teplotě máte očekávat dobře vychlazený sekt, o kterém vždy říkáme „Pojďme si dát šampaňské",
ale pijete právě a pouze sekt či nějaké perlivé víno? Ve stejném případě pro velký úspěch chcete na klienta
dokonale zapůsobit a objednáte na závěr večera ten nejlepší cognac podniku a číšník Vám s úsměvem přinese laciné brandy.

Gastronomie má přehršel takovýchto úskalí a chytáků, ale když o nich budete vědět, nic už Vás nezaskočí.

Máme dlouholeté zkušenosti v této oblasti a neustále sledujeme dění i nové trendy
v gastronomických podnicích v tuzemsku i zahraničí. „Rádi se s Vámi o ně podělíme a hlavně naučíme.“

Etiketa v.i.p. pro jednotlivce

Být dokonalou dámou s noblesou nebo perfektním gentlemanem od začátku do konce.

VERY IMPORTANT PERSON – VELMI DŮLEŽITÁ OSOBA

Tento kurz není prioritně určen pro tzv. V.I.P.,
i když v tomto konkrétním kurzu se maximálně zaměříme na potřeby pouze jediného klienta.

Celý den od 08:00 do 20:00 hodin se věnujeme pouze jedinému klientovi.
Etiketa každodenních kontaktních situací – etiketa stolování – etiketa oblékání.
Je jedno, zda jste žena nebo muž, pro nás jste klient, pro nás jste V.I.P.

Kurz doporučujeme lidem, kteří postoupili v hierarchii společnosti do vedení firmy, do vyššího managementu,
politikům, kteří uspěli a míří do vrcholové politiky, manažerům, kteří budou reprezentovat svoji společnost v tuzemsku a zahraničí,
nebo i studentům, kteří absolvovali školu na Oxfordu a dostali zajímavou pracovní nabídku.
Jednoduše řečeno pro takové klienty, kteří pro výkon svého povolání potřebují ovládat znalost vybraných způsobů a společenská pravidla.

Každý jedinec, pokud se začne pohybovat v tzv. „vyšší společnosti“, dříve nebo později zjistí,
že to, co doposud stačilo je najednou málo a pokud chce patřit k výše společensky postaveným lidem
nejen kvůli pohlaví a věku, musí na sobě začít pracovat i v oblasti etikety.

K dokonalé profesionalitě, jak jsme již zmiňovali v úvodu, patří schopnosti udělat první dojem bez jediného slova,
svoji celkovou upraveností, oblečením, podáním ruky, představením sebe a svého případného doprovodu.
Ovládat umění vystupování na veřejnosti, zvolit vhodná témata hovoru, být milým společníkem a spolustolovníkem na galavečeři.

Etiketa pro personál

Etiketa stolování a stolničení pro zaměstnance HO.RE.KA.

Kvalitní personál obecně, je velké bohatství každé společnosti,
s výjimkou těch firem, kde již lidskou práci zastávají stroje.

Kurz etikety stolování pro personál je zaměřen na obsluhu hotelových restaurací, lobby barů a kaváren.

Každý tzv. „Hotelovák“ (student Hotelové školy) měl jistě předmět Základy techniky obsluhy.

Z vlastní zkušenosti víme, jaké procento absolventů hotelových škol a učňovských středisek
se dnes aktivně věnuje práci v obsluze, jako servírka nebo číšník.

Někdo se této práci chce věnovat dobrovolně a obsluhovat hosty s radostí, jiní tuto práci vykonávají
bez jakékoliv větší snahy a jde pouze o finanční výdělek. V žádném případě nechceme moralizovat, to necháme raději paní etice,
naším záměrem je pomoci zlepšit kvalitní poskytování těchto služeb.

Všem vedoucím Horeka zařízení nabízíme kurz etikety pro jejich personál, kde si zaměstnanci v obsluze
mohou zopakovat své již možná ztracené znalosti. Přidáme nadstavbu v podobě přístupu a vybraného chování
k hostům a další faktory v podobě témat dochvilnost, loajalita, asertivita, emoční zdrženlivost, dress code atd.